De gemeente Krimpenerwaard bereidt zich voor op de Omgevingswet en de toekomst. Daarvoor stelt de gemeente een toekomstvisie (omgevingsvisie) op. Deze Omgevingsvisie Krimpenerwaard maakt zij samen met ons: inwoners, ondernemers en organisaties. Daarom wil zij graag weten wat wij belangrijk vinden voor de toekomst. Wij kunnen dit doen door het invullen van een ansichtkaart. Ook kunnen we dit aangeven op haar website: www.krimpenerwaard.nl/omgevingsvisie. En jongeren kunnen meedoen met de vlog-wedstrijd.

Ansichtkaart

Alle inwoners ontvingen bij de folders van Het Kontakt een dubbele ansichtkaart. Op de ene kaart kunnen zij aangeven waar zij trots op zijn en wat zij verbeterd willen zien in de Krimpenerwaard. Deze kaart kunnen zij zonder postzegel terugsturen naar ons. De andere kaart kunnen zij afscheuren en sturen naar iemand anders. De ansichtkaarten zijn ook af te halen bij het Klant Contact Centrum in Stolwijk.

Gemeente Krimpenerwaard hoopt dat zo veel mogelijk inwoners doorgeven wat ze belangrijk vinden voor de toekomst van de Krimpenerwaard. Ze neemt de antwoorden mee bij het opstellen van de Omgevingsvisie Krimpenerwaard.

Vlogwedstrijd met Milo ter Reegen

Ook jongeren wil zij activeren om mee te denken over hun toekomst in de gemeente. Dat doet zij via een vlogwedstrijd. Ze vraagt aan jongeren om een vlog te maken over wat ze graag zo willen houden en wat ze verbeterd willen zien in hun omgeving in de Krimpenerwaard.

De prijs voor de winnende vlog is 250 euro. Daarnaast krijgen de makers van de beste vijf vlogs een uitnodiging voor een gamesessie met Milo ter Reegen. Milo is bekend van Youtube DutchFifaHD en woont in Bergambacht. Hij heeft zelf voor de gemeente ook een vlog gemaakt over wat hij wil houden en verbeteren in de Krimpenerwaard. Zijn vlog is te bekijken op www.krimpenerwaard.nl/vlog. Op deze webpagina staat ook meer informatie over de spelregels, de manier van inzenden, de nominatie en de prijsuitreiking op 25 augustus. De gemeente is heel benieuwd naar de vloginzendingen.

(Bron: www.krimpenerwaard.nl/omgevingswet/omgevingsvisie-krimpenerwaard_42095/)
Total Page Visits: 1676 - Today Page Visits: 1